אביגדור קהלני: "החיילים מורתעים מהיועמ"שים, זה מעודד טרור"

    מהדורת הבוקר No Comments on אביגדור קהלני: "החיילים מורתעים מהיועמ"שים, זה מעודד טרור"

    אביגדור קהלני, לשעבר שר הבט"פ במהדורת סוף השבוע: "התלות של הפלסטינים בנו בפרנסה, במים ובחשמל – תביא אותם לקבל את הסטטוס קוו שלנו. את הממשלה מנהלים יועמ"שים שלא מגבים את החיילים והשוטרים. אין ספק שזה נותן עידוד למחבלים"

    צילום: פלאש 90
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל במיל' אביגדור קהלני, לשעבר השר לביטחון פנים שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר סוף השבוע על גל הטרור. "אני לא חושב שצריך לבטל את ההקלות ברמדאן", אומר קהלני. "לא צריך להרוס את כל העיר בגלל כמה פושעים. צריך למצוא דרך איך דואגים לביטחוננו. אי אפשר למגר את התופעה הזו של הטרור".

    לדבריו "המגמה צריכה להיות חיזוק המשטרה ולא ב-300 שוטרים אלא לשנות את כל התפיסה בעם ישראל לגבי הכניסה. לחסום אותם באוכל זה לא יעשה שום דבר. במהלך השנים פרצנו את כל הגדרות, נתנו להם להכנס איפה שרוצים, סגרנו עת העיניים ואין בקרה".

    קהלני מדגיש: "השנאה הזו כלפינו תימשך גם אחרי המאה ועשרים של כולנו, צריך להבין את זה. מה שיביא את הישועה זה הכלכלה. התלות שלהם בנו בכל תחום כלכלי יביא לכך שמרבית האנשים יקבלו את הסטטוס קוו שייווצר כאן. שלום אני לא חושב שיהיה. יכולה להיווצר הבנה שכל אחד חי לעצמו ולא פוגע בשני".

    הוא התייחס לעניין ההרתעה ואמר "ההרתעה היא לתת כלים, מי שמנהל היום את המדינה אלה יועצים משפטיים. כל הזמן מונעים מאנשים לבצע, אנשים לא יורים כי פוחדים. יורקים לשוטרים בפרצוף, חיילים מושפלים והם פוחדים להגיב כי היועצים המשפטיים אורבים להם. ברור שזה מעודד את הטרור".

    הוא נשאל לעמדתו לגבי 'עונש מוות למחבלים': "עונש מוות למחבלים זו תפיסה שכולם מתרחקים ממנה, גם ארה"ב – כי זה לא מצטייר טוב במדינות דמוקרטיות. צריך לתת לשוטרים את הכלים ללחוץ על ההדק ולא להסס. מרחב התמרון שלהם חייב לקבל שינוי. המדינה מאבדת את לוחמיה. צריכים לשנות סדרי בראשית מבחינת חוקים. אנחנו עם שמנסה לשרוד במקום המטורף הזה שנקרא המזרח התיכון. הפיגועים לא ייפסקו, השנאה היא תהומית".

    בסיום הריאיון, סיפר קהלני: "נצלתי בנס מחיידק טורף שתקף אותי. אני מודה להקב"ה כל יום על הנס שעשה איתי".



    0 תגובות